No matter what- Chapter 9


Tja det har du väl rätt i… Men jag tänkte att imorgon kommer jag ju inte och kunna träffa dig för jag ska till ett möte, så jag tänkte om du kanske ville åka till Selena och kanske hänga där?

-     Selena Gomez? Ja såklart jag vill! Sa hon med ett stort leende.




CHAPTER 9

1. (Jakes college) 2.

BELLAS PERSPEKTIV:

Jag vaknade klockan 11.12. Justin hade messat mig och skrivit att jag skulle träffa honom utanför 14.10 så skulle han köra mig till henne. Jag messade Justin.

*Justin jag är klar nuJ*

*Bra jag väntar här utanför kom nu... xxJustin*

Jag sprang ner och gick ut. Jag stängde ytterdörren efter mig och där stod han. Han släppte av mig vid kanten.

 

-          Jag har berättat mycket om dig, så du behöver inte oroa dig. Sa han och trängde in ett leende emellan.

 

Jag försökte att inte verka nervös, men jag skulle ju träffa Selena Gomez! Justins ex och bästa vän! Jag tog ett djupt andetag och kramade Justin hejdå sen gick jag och knackade på. Det pirrade i magen när hon öppnade dörren.

 

-          Hej! Du måste vara… Bella väl? Justin sa att du skulle komma!

-          Hej, ja det är jag. Och du måste vara Selena? Haha.

Hon visade en gest med händerna att jag skulle komma in. WOW! Vilket stort hus dem hade! Säkert 10 gånger så större som mitt. Vi tänkte ha en liten myskväll, så vi hyrde film och åt popcorn och massor med gott. När filmen var slut så var vi fortfarande inte trötta så vi snackade om allt möjligt.

 

-          Såå… Är du och Justin ihop eller bara vänner? Sa hon och gav mig ett flirtigt leende.

-          Haha, nejnej, vi är bara vänner. Jag har faktiskt en pojkvän…

-          Jaså? Synd, Justin är en väldigt bra kille…

När hon sa det så värmdes mitt hjärta och jag log lite för mig själv. Vi snackade senare vidare och vi hade jättekul. Hon var typ som min storasyster! Man kunde säga allting till henne. Justin ringde mig och sa att han väntade på mig där nere. Jag gav Selena mitt nummer och tackade henne för allt. Sedan gick jag ner och mötte Justin vid bilen.

 

-          Gick allting bra hos Selena då?

-          Jadå, hon är som en storasyster för mig nu!

-          Vad bra! Ni kanske träffas mer nu… Sa Justin med ett hemligt leende.

Han släppte av mig och jag kramade honom sedan gick jag in. Mamma var inte hemma som vanligt. Så jag bestämde mig för att kolla på någon random film och sen helt enkelt sova. Dagarna gick och jag och Justin började umgås nästan varje dag. Han var jättesnäll mot min mamma, och han brukar komma hem till oss. Han var som en jättebra vän till mig, som jag kunde berätta allt till. Och nu är det bara 4 dagar kvar tills jag ska träffa Jake!

Nästa dag så skulle jag träffa Justin i stan. Vi gick och köpte blåbärssmoothie och senare så satt vi och pratade lite.

 

-          Så… 3 dagar kvar tills du reser då… sa han med ledsen min.

-          Hahahaha, ja, men jag kommer ju tillbaka.

-          Hur länge ska du vara där då?

-          Kanske 2 veckor… sa jag lite osäkert.

Efter vi druckit upp vår blåbärssmoothie så mötte Kenny oss. Han körde hem oss och senare så kramade jag honom hejdå.

Dagarna gick och det var nu dags att åka. Jag hade packat allting och stod vid dörren och väntade på mamma.

 

-          Mamma är du klar någon gång eller!

-          Jaja, jag kommer!

Vi satte oss i bilen och var påväg till flygplatsen. Jake visste inte att jag skulle komma. Jag ville överraska honom.

Efter nån timma i flygplanet så var vi framme. Vi var rätt trötta, så vi la oss direkt när vi var framme i hotellet. Dagen efter så sökte jag upp Jakes college. Det tog tid att hitta men efter ett tag så var jag där. Jag letade upp vilken avdelning han var i och senare så gick jag till expeditionen.

 

-          Hej jag heter Isabella och jag undrar om ni vet vilket rum Jake Smith bor på.

-          Jake Smith… Jake Smith. Hon kollade i datorn.

-          Jaha där är han! Han bor på rum 426. Vänster om hallen. Vill du att jag ska informera honom att du är här?

 

-          Nej det behövs inte. Jag ska överraska honom! Tack så mycket. Sa jag och gick iväg.

-          423… 424… 425… 426! Tänkte jag för mig själv.

Jag stod framför dörren och tog ett djupt andetag. Ska jag öppna dörren eller knacka? Det vore mer som en överraskning om jag öppnade dörren direkt. Jag tog tag i handtaget och vred långsamt. Yes! Dörren var öppen!

Jag öppnade dörren och där såg jag de.


OJOJOJOJOJ! KOMMENTERA OCH SPRID VIDARE <33

Kommentarer
Postat av: Anonym

Awesome, mera mera!! :D

2011-02-15 @ 11:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0