No matter what- Chapter 8

 

*Ja, du med…<3xxBella*

Jag läste meddelandena om och om igen. Efter ett tag började jag somna lite lätt. Men jag kan inte göra så mot Jake. Vad ska jag göra?



CHAPTER 8

Dagarna gick och vi brukade umgås mer. Jag satt vid mitt favoritställe (fönsterkanten) när jag hörde att jag fick ett sms.

*Ta på dig något lätt och möt mig utanför om 20... xxJustin*

*Okej, men vad ska vi göra? xxBella*

*Det är en överraskning…*

Undra vad han skulle göra nu då… Jag tog på mig ett par shorts som alltid och ett vitt linne över. Jag gick in på toan och sminkade mig lätt. Sedan lät jag mitt hår vara för det hade blivit så långt nu. Jag mötte honom utanför med sin bil.

-   Vart ska vi då?

-   Tänkte att du kanske ville träffa Ryan, Christian, Chaz och Caitlin… Ni kommer säkert att komma bra igång. Sa han med ett leende.

-    Ja men vad kul!

När vi väl var framme så stod Caitlin där och välkomnade oss.

-     Hej! Du måste vara Justins kompis? Bella väl? Åh, Justin har talat såå mycket om dig! Sa hon och kramade mig.

-     Jaså… Sa jag och kollade på Justin. Haha, ja det är jag! Och du är Caitlin väl, haha. Sa jag och kollade på Justin med ett leende.

Han log tillbaka.

-     Var är Christian och killarna då? Frågade Justin.

-     Dom är där inne och spelar tv-spel som alltid.

Jag, Justin och Caitlin gick in och jag så fort jag kom in så glodde de på mig.

 

-     Wow… Sa alla tre och kollade på mina ben. Jag blev lätt generad så jag gick fram och hälsade.

-     Så… Har du och Justin något ihop? Frågade Ryan.

-     Ryan! Röt Justin och gav honom en mördarblick.

-     Haha, nej det har vi inte. Sa jag och log.

-     Jaså? Då har väl jag chansen…

-     … Nej, haha jag är tyvärr upptagen. Sa jag och gav Justin ett litet leende.

Man såg hur Justins leende försvann lite. Vad menade han? Caitlin tog tag på min arm.

 

-     Kom, så kan jag visa dig huset runt! Vi låter killarna var här ensamma ett tag.

-     Ja det låter väl bra eller? Sa jag och kollade på Justin för att se om det gick bra. Han nickade till svars och jag gick upp med Caitlin.

JUSTINS PERSPEKTIV:

När hon sa att hon var upptagen så tror jag att jag hörde mitt hjärta krossas. Men det var ändå bra att hon var min vän. Jag måste bara komma på ett sätt så att hon kan se vem jag är på riktigt. Hon verkar speciell… Inte som alla miljarder tjejer i världen. När hon gick upp för trappan med Caitlin kunde jag inte sluta att kolla på henne. Jag kan se direkt att hon skulle passa bra här.

Bella kom tillbaka med Caitlin och det hade börjat bli sent.

 

-     Ska vi dra nu eller? Sa jag till Bella.

Hon nickade och vi sa hejdå till alla. När vi väl satte oss i bilen så såg hon att något var fel.

 

-     Vad är det? Har något hänt? Sa hon med orolig röst.

-     Nej… Det är bara det att du åker ju snart, och jag vet inte vad jag ska göra utan dig då… Det kommer bli så tråkigt.

 

-     Aww… Jag kommer inte vara borta så länge. Du har ju Christian och resten av gänget. Sa hon och kollade på mig och gav mig ett leende. Det värmde mig.

 

-      Tja det har du väl rätt i… Men jag tänkte att imorgon kommer jag ju inte och kunna träffa dig för jag ska till ett möte, så jag tänkte om du kanske ville åka till Selena och kanske hänga där?

 

-     Selena Gomez? Ja såklart jag vill! Sa hon med ett stort leende.


FÖRLÅT FÖR MEGA KORT CHAPTER OCH INGEN BILD MEN ÄR DEPPIG FÖR ATT HA TAPPAT ALLA MINA BESÖKARE :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0