No matter what- Chapter 7

VA! Kom Justin Bieber hem till DIG?! AVIS!!

-     Men hallå! Jag ska till California om 3 veckor och träffa JAKE!

-     Haha, jag är glad för din skull älskling! Men måste gå nu puss.

-     Pusspuss.

 


 

CHAPTER 7

 

 

Nästa dag i skolan var det som vanligt. Tjejer som skriker framför vårt klassrum. Tjejer som gråter. Tjejer…

Dagen efter så var det lördag. Jag hade inget speciellt att göra. Ariel passade Leo, och Sara var hos sin mormor och morfar. Jag satt som alltid vid fönsterkanten och rensade mina tankar.  Jag såg att någon var påväg till oss. Jag tänkte att det var Pattie, men jag böjde mig fram och såg att det var han. Justin Bieber var påväg till oss. Jag tog snabbt på mig några korta jeans-shorts och en enkel blå tröja över. *pling plong* Nu var han här. Jag öppnade dörren och där stod han.

-          Hej…

-          Hej. Sa jag till honom med ett litet frågetecken över mitt huvud.

-          Eeh, jo. Jag undrade om du ville… kanske ville ta en liten fika med mig senare?

Jag såg lite tveksam ut. Som om att jag skulle tänka om jag hade tid, men det visste jag redan att jag hade.

-          Hmm… Tror väl att det funkar. Sa jag med ett litet leende.

-          Okej bra, men då kan du ge mig ditt nummer?

-          Jadå. Jag gav honom hans och han gav sin.

-          Bra, jag hämtar dig 15.30! Sa han med sitt största leende någonsin.

Efter han gått stängde jag dörren och kollade på klockan. 14.40?! 50 MINUTER KVAR! Vad tänker han med?! Jag är tjej och han tror att jag ska hinna fixa mig i 50 minuter! Jag gick in och tog en snabbdusch, senare så rakade jag benen. Jag tog på mig ett par korta shorts för att jag blivit så brun på sommaren. Senare så tog jag på mig ett vitt linne och ett lite större skönare blått linne över. Med det tog jag på mig mina färgade converse, och lite accessoarer. Jag gick in på toa och la på lite mascara, eyeliner och lite läppglans som vanligt. Klockan var 15.28. 2 minuter kvar. När klockan slog 15.30 så knackade det på dörren. Gulligt när han kommer för tidigt eller prickar in varje sekund. När jag öppnade dörren såg jag hur han stirrade på mina ben. Det var rätt generande.

-          Woo..

Innan han hann säga något så avbröt jag honom såklart.

-          Är du klar för att gå? Sa jag och stängde dörren efter mig.  Jag såg Kenny vänta där utanför med bilen.

-          Var ska vi då? Frågade jag honom.

-          Tänkte att du kunde bestämma, du känner ju detta ställe mer än jag.

-          Hmm, ja du har väl rätt. Vi kanske kan dra till en liten restaurang här runt hörnet.

-          Ja okej! Men var beredd för lite skrikande fans… Sa han och höll min hand när vi skulle av.

Vi satte oss ner och skulle beställa. Det var inte så många fans. Det var bara några snälla som ville ta kort med honom…

-          Vad vill du beställa då? Spaghetti med köttfärssås? Sa han med ett hånflin.

-          Ha ha, jättekul… Sa jag och skrattade lite.

Medans vi åt började vi prata om allting. Från vilken sorts mat vi gillade till pappa…

-          Bor din pappa med er eller är dina föräldrar skilda?

-          … Ingetdera.

-          Vad menar du? Sa han med förvirrande röst.

-          Eeh, min pappa dog av cancer för ungefär 3 år sedan…

-          Oh… förlåt om ja…

Innan han avslutade meningen så avbröt jag honom.

-          Inget att säga förlåt till… Vi hade nära relation innan han blev sjuk, men så fort han blev det så ändrades allt. Min pappa var svensk, det var där jag föddes. Men vi flyttade hit när jag var 6 år. Innan så kollade vi alltid på ishockeymatcher tillsammans. Han älskade det… JAG älskade det, men nu har jag ingen att gå med…

-          Gillar du att kolla på ishockey? Sa Justin med ett litet leende.

-          Ja, förut. Känner bara inte för det längre… Sa jag och sänkte mitt huvud.

Jag kände hur några tårar började rinna. Justin reste sig sakta upp och kramade mig. Efter en lång kram så avbröt han den.

-          Jag kan köra dig hem nu om du vill.

Jag nickade till svars och gick ut till bilen. Det var ganska tyst i bilen. Då och då kollade han på mig. Jag gick av och tackade Kenny och Justin. När jag kom hem så tvättade jag av mig mitt smink och bytte om till pyjamas. När jag låg där i sängen så fick jag ett sms. Det var av Justin. Jag fick till ett litet leende.

*Vaken eller? Kunde inte sova så tänkte se om allting var bra...<3 xxJustin*

*jadå allting är bra här. Kan inte heller direkt sova…<3 xxBella*

*Försök sova nu, så gör jag detsamma. Sov sött…<3*

Jag kunde inte sluta att le när jag läste sms:et.

*Ja, du med…<3xxBella*

Jag läste meddelandena om och om igen. Efter ett tag började jag somna lite lätt. Men jag kan inte göra så mot Jake. Vad ska jag göra?


OOOH ! VAD KOMMER ATT HÄNDA TROR NI ? ... kommentera och sprid vidare! nästa gång skriver jag inte förrens jag får MINST 10 kommentarer... men denna gången skriver jag den om nån timme...
KOMMENTERA OCH SPRID VIDARE <33

Kommentarer
Postat av: sofiastrand

men asså , de va ju avslutning ju ;oo , de sa ju läraren xd

2011-03-06 @ 16:47:49
Postat av: Dalia:)

ojj hehe men aja.

2011-03-06 @ 21:34:30
URL: http://bieberness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0