No matter what- Chapter 3

Chapter 2

Han stod kvar där och kollade. Hans mamma klappade honom på ryggen och sen så gick han och hjälpte dem. Mitt hjärta bankade. Justin Bieber? Justin Bieber?! NEJ! Jag får inte tänka så. Men han var mycket snyggare i verklighet… Och hans ögon! Jag kan säkert sitta och kolla på dem i flera timmar. Dagar till och med!

Jag försökte att inte tänka på honom, så jag tog fram min NO bok och började plugga. Jag satt vid fönstret. Kollade ut då och då. Men han var inte där längre.


CHAPTER 3

 

 

Nästa dag var mamma ledig. Det var ju lördag.

-     God morgon älskling! Sa hon och gav mig en puss på kinden.

Jag gav en tillbaka och gick för att hämta mjölken. Sen satt jag vid bordet bredvid mamma.

-     Hur mår du idag då? Har du träffat de nya grannarna än? Låter väldigt trevliga! Har redan bakat lite kanelbullar att ge dom som inflyttningspresent senare! Kommer du med? Sa mamma och gav mig ett litet leende.

-     Haha, nej tack mamma!

-     Men det låter kul! Kom med, har även hört att de har en son i din ålder…

-     Haha men mamma! Tro mig jag vet, och även alla tjejer i hela världen… Tyvärr så kan jag inte, måste plugga. Sa jag och gav henne en puss på kinden och sprang upp till mitt rum.

Jag tog fram matteboken och började räkna. Jag satte mig vid fönsterkanten för att se ut. Och där såg jag han. Utan tröja, spela basket. Jag tänkte inte så mycket på honom utan fortsatte att räkna. Jag ser mamma vid deras hus och korgen i handen. Hon plingar. Senare ser jag Justin ta på sig sin vita tröja och springa in till huset. Han öppnade dörren och senare kom hans mamma fram. De satt och pratade en bra stund och senare kom mamma tillbaka.

-     Var va duuuu då? Sa jag till henne med ett litet leende när jag sprang ner för trappan.

-     Oh, jag var och lämnade kanelbullarna till den nya familjen! Riktigt trevliga! Och deras son verkar vara trevlig… Sa mamma och gick bort till köket.

-     Mamma!

Jag sprang upp till mitt rum och satte mig vid fönsterkanten och fortsatte att räkna. Efter ett tag tröttnade jag och la undan matteboken. Jag kollade ut lite genom fönstret för att rensa tankarna. Jag såg att någon var påväg till oss med en korg i handen, jag kunde inte se vem det var så jag böjde mig lite fram och då såg jag klart och tydligt att det var hans mamma. Pattie.

-     MAMMA! Pattie är påväg hit!

Efter ett tag hörde man hur mamma och Pattie började prata och skratta. Efter ett tag blev det tyst. Pattie hade antagligen gått hem. Jag gick ner för att kolla.

-     Kolla! De gav oss en fruktkorg som tack till kanelbullarna! Riktigt snälla är de... Sa mamma med ett stort leende.

-     Åh nej prov imorgon! Måste nog sova nu! God natt. Sa jag och pussade mamma god natt.

Senare gick jag upp och bytte om till pyjamas, och så gick jag för att tvätta bort allt smink och borsta tänderna. Jag kröp in i sängen och somnade på nolltid. Men jag kunde inte sluta tänka på honom.

Nästa dag vaknade jag när alarmet ringde. .07.00. Jag var för trött för att gå upp. Efter 5-10 minuters motstånd mot mig själv så gav jag upp. Jag tog på mig ett par lack leggins, en grå tröja och en jeanskofta.

Senare gick jag till toan för att sminka mig och borsta mina tänder. Jag gick ner till köket för att äta frukost. Mamma hade redan åkt till jobbet. Jag tog mackan med mig ut.

På vägen träffar jag alltid på Sara och Ariel. Vi gick alla tillsammans till skolan och var påväg till klassrummet. När vi var några meter ifrån klassrummet så såg vi en stor grupp tjejer stå där och skrika, jubla och även gråta.

VI trängde oss mellan alla tjejer för att se vad som hänt. Och då såg jag klart och tydligt.


OJOJ ! Det kommer bli mer spännande jag lovar!

KOMMENTERA OCH SPRID VIDARE SÅ KOMMER NÄSTA CHAPTER NUUUUU ! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0