No matter what- Chapter 1


Jag satt vid fönsterkanten och tänkte för mig själv.  Mamma hade åkt till jobbet och jag höll i pappas ishockeytröja. Jag suckade tungt och kollade ut. Jag hör hur telefonen ringer i köket. Jag skyndar mig dit men hittar inte den.

-          FAN!

Jag hör att signalerna kommer från jackan. Jag tar ut mobilen och hinner svara. Det är Ariel.

-          Bella varför svarade du så sent?

-          Mobilen var i jackfickan, så hörde inte så mycket.

-          Haha okej, men gissa vad?!  Sa Ariel helt från ingenstans.

-          Vadå?!

-          … Ju... Juuu... Justin Bieber ska flytta! Men han kommer såklart fortfarande bo i ATL!

-          Jaha, och vad är det med det då? Frågade jag.

-          Inte var som helst… Han ska flytta till Springstreet 46!

-          VA?! Det är ju ungefär 5 hus ifrån mig!

-          IIIH! Jag vet, och jag kommer besöka dig varje dag! Men måste gå nu och städa mitt rum, puss! Sa Ariel och klickade.

Mitt hjärta bankade. Ska verkligen JUSTIN BIEBER bo ungefär 5 hus ifrån mig? Eller drömmer jag? Jag gick för att kolla om det var sant i nätet, och det var det. Det stod i varenda hemsida och dagstidning. Jag var inte ett fan av honom men det är ju ändå nervöst! Men egentligen brydde jag mig inte om det. Jag tänker inte vara som vart enda tjej i världen och behandla honom som en gud. Jag tänker behandla honom som en normal person!

Dagarna gick och timmarna i skolan flög förbi. Jag skulle ha 3 prov denna vecka så nu gällde det att plugga. Ariel och Sara kom förbi efter skolan. Alltid kul med sina bästa kompisar! Vi hade köpt godis, chips, dipp och cola. Vi hade tänkt ha en myskväll. Det var ju trots allt fredag! Sara gick och valde film medan jag och Ariel fixade till resten av myset. Sara kom tillbaka med filmen i handen.

-          Vilken film valde du då? Sa Ariel och fortsatte att fixa till.

-          ”The green mile” Den är så sorglig! Är den bra för er? Sa hon med ett stort leende på ansiktet.

-          Jadå! Den blir perfekt!

Vi alla satte oss i soffan och satte på filmen. Efter ungefär halva filmen somnade Sara. När filmen var slut så satt jag och Ariel där. Dränkta i tårar. Den var för sorglig!

-          Guuud, vad sorglig den var! Sa Ariel och såg ganska trött ut.

-          Ja! Men nu är jag för trött för att göra nåt. Ska vi bädda?

-          Jadå! Sa hon och gäspade.

Vi bäddade en madrass där nere vid min säng till Ariel och lät Sara sova där nere i soffan. Jag sov självklart i min egna stora sköna säng!

Vid ungefär 3-tiden så kunde jag inte sova. Jag gick ner till köket för att hitta något att äta. Det ända jag hittade var lite mjölk kvar och sen så gjorde jag en liten smörgås. Jag hörde ett ljud från vardagsrummet.

-          Någon där? Sa jag.

-          Haha, det är bara jag. Sara.

-          Åh, haha. Kunde du inte heller sova eller? Sa jag med ett litet leende på ansiktet.

-          Nae, inte riktigt. Så vad gör du då?

-          Fixar lite mat, sen går jag upp igen.

Sara började också bre sin smörgås. Senare så satt vi och pratade om allt möjligt. Från hur vår barndom var tills Justin Bieber…

-          Hur känns det att Justin ska flytta typ 5 hus ifrån dig då? Sa Sara med det största leendet.

-          Nja…

-          VAD SNACKAR DU OM?! Det är ju värsta grejen. Jag skulle göra allt för att få bo fem hus ifrån den snyggingen! Brast Sara ut.

-          Hahahahaha, jag menar… det är la inte sååå stor grej. Han är ju bara en människa? Som vi.

-          Men han är inte VILKEN människa som helst! Han är hur snygg som helst, sjunger som en gud, har världens finaste hår och kropp! Har världens finaste röst… och har ett hjärta av guld!

Sara var i sin egen värld just nu. Jag pussade henne god natt och gick sedan upp. Efter några försök så lyckades jag somna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0